logo
KANCELARIE, s.r.o.
Staromestská 3, 811 03 Bratislava

tel.: +421 915 202 193
e-mail: info@kancelarie.sk

Der Kurier: Logistika pre stavebníctvo

Bez kvalitnej logistické siete sa stavebníctva nezaobíde. Včasná preprava materiálu zo skladu na stavbu, medzi vlastnými pobočkami aj sklady dodávateľov je pre dodržanie termínov absolútne kľúčová. Ak sa ale na svojho prepravcu či kuriéra nemôže firma spoľahnúť, je najvyšší čas ho vymeniť.

Foto: Der Kurier

Konzistencia, stabilita a výhodné podmienky sú hlavnými dôvodmi, prečo sa spoločnosť Lindab podnikajúca v oblasti ventiláciou, strešných a fasádnych riešení a montovaných oceľových hál rozhodla pre kuriérskou spoločnosť Der Kurier. "Hlavným impulzom pre zmenu bola jednoduchosť služby, úspora nákladov a zefektívnenie procesov," vysvetľuje Jan Kučera zo spoločnosti Lindab a dodáva, že najviac oceňujú službu Nemecko bez hraníc, ktorá vyhovuje ich časté potrebe doručovania tovaru či materiálu na ďalšie spracovanie alebo montáži.

Za hranicami ako doma

Spoločnosť Der Kurier sa preprave venuje viac ako 14 rokov a stieranie hraníc medzi Českou republikou a Nemeckom je pre ňu jednou z primárnych tém: "My sami štátna hranica nevnímame ako niečo, čo by malo hýbať s cenou prepravy," vysvetľuje podnikateľský zámer Přemysl Lukeš, výkonný riaditeľ dopravnej spoločnosti Der Kurier, ktorá ponúka službu Do Nemecka bez hraníc. "Vďaka našim dlhoročným skúsenostiam z oboch trhov sme sa rozhodli preniesť nemeckej podmienky do slovenského prostredia. Naši zákazníci tak získavajú konkurenčnú výhodu a kvalitné služby za rozumnú cenu v oboch krajinách, "dodáva P. Lukeš.

Do druhého dňa bez príplatkov

Kuriérske preprava medzi Českom a Nemeckom je v súčasnej dobe stále nastavená na dva až tri doručovaciu dni ako štandardná služba za nižšiu cenu, prípadne si zákazníci môžu vybrať rýchlejší - expresné - ale aj výrazne drahšie službu. Pre mnoho firiem je rýchlosť a včasné doručenie veľmi dôležitou súčasťou biznis plánu - chcú svojim zákazníkom ponúknuť konkurencieschopné služby a podobné podmienky očakávajú aj od svojich dodávateľov. "Naše priority pri rozhodovaní o dodávateľovi služieb vychádzajú z požiadaviek zákazníka. Najčastejšie sa jedná o včasné dodanie v kombinácii s priaznivou cenou," hovorí Dagmar Daňková zo spoločnosti Lindab.

Zmena, ktorá nebolí

Zvyčajne platí, že čím väčšia firma, tým ťažšie pre ňu zmena dodávateľa služieb je, či už sú z akéhokoľvek odboru. S výraznou zmenou sa totiž mnohokrát spája strach z neznámeho aj riziko zlej voľby, ktoré môže viesť k stratám finančným i dôvery zákazníkov. V oblasti kuriérskych služieb tomu nie je inak, pričom ponuka je na českom, poťažmo európskom trhu naozaj veľká a zmeny nemusia byť k lepšiemu.

Jednou z oprávnených obáv je potom samotný prechod na iný systém a zaučenie zamestnancov. "Prechod na systém Der Kurier nám zabralo maximálne deň. Všetko je šikovne a veľmi jednoducho urobené a nám stačilo len zaučiť našich zamestnancov v expedícii, "opisuje Jan Kučera zo spoločnosti Lindab. V online systéme je navyše možné skontrolovať aj kto a kedy zásielku prevzal a overiť fakturovanú cenu prepravy.

Prekonať strach z neznámeho a dôverovať slovám o rýchlosti a spoľahlivosti nového dodávateľa sa spoločnosti Lindab vyplatilo. "Zo začiatku sme mali trochu nedôveru v parametre služby, ale ukázalo sa, že všetko funguje v úplnom poriadku," pripúšťa počiatočné pochybnosti Jan Kučera zo spoločnosti Lindab. Celý systém je podobne ako cenník Der Kurier jednoducho nastavený tak, aby v ňom bola na prvý pohľad ľahko dohľadateľné cena za zodpovedajúcu váhu prepravovaného tovaru a čas doručenia, ktorý je vždy najneskôr do 12. hodiny nasledujúceho pracovného dňa. Zamestnanci expedície tak nevyberajú medzi rôznymi cenovými ani časovými ponukami. "Okrem úspory nákladov nám služba ušetrila aj čas, ktorý sme predtým venovali porovnávaniu nákladov medzi alternatívnymi dopravcami," dodáva Dagmar Daňková zo spoločnosti Lindab.

Zdroj: Der Kurier