Navštívili sme kancelárie Plzeňský Prazdroj Slovensko

08.03.2024

Po dlhšej prestávke spôsobenej aj pandémiou sme sa vrátili do kancelárií. Doslova. Opäť vám budeme prinášať inšpirácie priamo z terénu, z kancelárií známych spoločností. Firma Plzeňský Prazdroj Slovensko sa presťahovala do novej budovy Lakeside Park 02, ktorá má certifikáciu LEED Gold. Budova patrí WOOD & Company, ktorá vlastní aj Lakeside Park 01. Kanceláriami Prazdroja nás sprevádzala a na naše otázky odpovedala Zuzana Balejová, riaditeľka ľudských zdrojov.

Balejova

Aké sú hodnoty, DNA vašej spoločnosti a ako ste ich pretavili do vašich priestorov?

Poslaním Prazdroja je vytvárať vzťahy, ktoré dávajú zmysel. Či už ide o vzťah so spotrebiteľmi, obchodnými partnermi, alebo vzťahy medzi zamestnancami. Veríme, že za úspechom firmy stoja spokojní ľudia, a preto myslíme na vyváženie pracovného a súkromného života. Zároveň sa snažíme našim kolegom poskytnúť prostredie, v ktorom sa môžu pracovne aj ľudsky realizovať. Tieto požiadavky sme odzrkadlili aj v zadaní pre naše nové priestory sídla centrály spoločnosti v Bratislave, v ktorých sme od jesene roku 2022. Zapracovala sa do nich klubová časť pre socializáciu, príjemné prostredie, flexibilita, hybridné fungovanie, ergonómia, a tiež firemná identita spojenú s pivnou kultúrou a s dôrazom na udržateľnosť.

1

Čo je vo vašej budove a prípadne konkrétne vo Vašej kancelárii výnimočné?

Ide vôbec o prvý priestor, ktorý v Prazdroji v Čechách i na Slovensku aplikuje princípy hybridnej kancelárie. Azda najviac netypickým prvkom interiéru je veľká komunitná kuchyňa, resp. pub, kde máme k dispozícii aj výčapné zariadenie. Pub je zariadený v duchu moderného interiérového riešenia, ktoré prenášame aj do slovenských podnikov. S ohľadom na aktívny životný štýl kolegov sme tiež hľadali budovu, ktorá umožní dochádzanie do práce na bicykli, vrátane sociálneho zázemia a Lake Side Park 2 túto požiadavku splnil. Samotná budova sa môže pochváliť aj environmentálnym certifikátom LEED Gold, ktorý potvrdzuje splnenie špecifických požiadaviek v oblastiach ako udržateľnosť miesta, efektívne využitie vody, energia a atmosféra, materiály a zdroj, kvalita vnútorného prostredia, inovácie a dizajn, lokalita a prepojenie.

2

3

Aké benefity poskytujete svojim zamestnancom v kancelárii? Máte niečo špecifické, čo iná firma neponúka?

Okrem podpory osobnej pohody v práci a špeciálnej oddychovej zóny je to napríklad pitný režim na pracovisku v podobe neobmedzeného nealka Birell. Tu zároveň motivujeme ľudí k recyklácii a za vyzbierané plechovky zabezpečujeme do Pubu občerstvenie. Zamestnanci majú tiež raz mesačne možnosť využiť tzv. Zamestnanecký klub, kde sa v priestoroch Pubu môžu po pracovnej dobe neformálne stretnúť a vychutnať si naše značky za špeciálnu zamestnaneckú cenu.

Umožňujete zamestnancom pracovať aj dištančne, prípadne v akom pomere k dňom práce v kancelárii?

Snažíme sa maximálne podporovať našich zamestnancov, aby dokázali skĺbiť pracovný a súkromný život. Už v dobe pred kovidom sme ponúkali možnosť využívať v niektorých prípadoch prácu z domu, potom sa home office stal bežnou súčasťou pracovného života. Naši zamestnanci, ktorých charakter práce to umožňuje, majú možnosť ho využívať aj teraz. Zaviedli sme tzv. hybridný režim, teda zhruba polovicu dní v kanceláriách a polovicu z domova. Je to ale vždy na uvážení daného zamestnanca a po dohode s nadriadeným, bez toho, aby sme to striktne kontrolovali.

6

8

Máte kancelárie zariadené podľa nejakých špecifických pravidiel dizajnu, alebo najmä prakticky podľa potrieb zamestnancov?

Zmena adresy bratislavskej centrály priniesla aj zmenu celkového spôsobu používania a usporiadania priestorov. Odzrkadľuje požiadavky, ktoré vznikli práve skombinovaním práce z domu a práce v kancelárii. Prešli sme na sharedesk systém, vrátane členov manažmentu. Pri návrhu usporiadania priestorov sme tiež adresovali potreby našich kolegov, ktoré vyvstali na základe interného prieskumu. Oproti predošlým kanceláriám sa napríklad navýšil počet rokovacích miestností o 50 %, pribudli zóny pre tímovú spoluprácu, samostatné zóny pre sústredenú prácu, „micro office“ boxy na telefonovanie či flexibilný priestor pre kreatívne rokovania a workshopy. 30 % pracovných stolov je výškovo nastaviteľných. Najviac oceňovaným prvkom nie je kupodivu pub s výčapom, ale práve zvukotesné „micro office“ boxy. Podľa našich štatistík sa návštevnosť nových kancelárií v porovnaní s predošlými priestormi zvýšila.

5

Aké zaujímavé školenie, konferenciu, podujatie ste naposledy zorganizovali v kancelárii resp. kancelárskej budove?

Našim zamestnancom v Prazdroji ponúkame množstvo rozvojových školení, či už na osobnej báze alebo v online prostredí a neviažeme ich prioritne na naše priestory. Zaujímavosťou ale je, že práve naše kancelárie sme už dva razy využili na realizáciu vianočného večierka pre bratislavských kolegov. Členitosť priestorov v spojení s oddychovými zónami vytvorili dostatok príležitostí pre zábavu i socializáciu. Bezprostredné okolie kancelárií v blízkosti bratislavského jazera Kuchajda zas prepájame so športovými, resp. teambuildingovými aktivitami.

Čo nesmie chýbať na Vašom stole, keď pracujete?

Osobne uprednostňujem, keď mám pracovný stôl čistý a prehľadný a sú na ňom len veci, ktoré počas dňa nevyhnutne potrebujem. Medzi tie patrí určite monitor a poznámkový blok s perom, ktoré často používam. Dobre mi padne, keď mám po ruke pohár s vodou alebo šálku kávy. Oceňujem tiež, že vybavenie našich kancelárií nás zbavilo potreby rôznych pripájacích káblov, čo poskytuje dostatok miesta nielen na pracovnej ploche, ale aj pod nohami.

9

10

Aké technológie vám spríjemňujú prácu a prečo?

Keďže pomerne veľkú časť pracovného času trávim v kancelárii a za počítačom, veľmi mi vyhovuje, keď je môj pracovný stôl výškovo polohovateľný. Dáva mi to priestor rozhodnúť sa, či budem pri práci sedieť, alebo zvolím polohu v stoji, ktorá dokáže aktivizovať svaly a celé telo, alebo tieto polohy v rámci dňa prestriedať.

Kedy ste najproduktívnejší/šia? Patríte medzi ranné vtáčatá alebo nočné sovy?

Svoj deň začínam pomerne skoro ráno, pretože práve doobedia sú pre mňa obvykle najproduktívnejšou časťou dňa. V rámci nich sa sústredím na kľúčové priority a všetky dôležité body z denného „to do“ listu.

11

12

redakcia, Zdroj foto: Plzeňský Prazdroj Slovensko

Prieskum

Top ponuky