Koniec nudnej informatívnej biznis komunikácie

10.12.2014

Možno sa aj vy vo svojom podnikaní nevedomky dopúšťate jednej z najčastejších marketingových chýb - potenciálnemu klientovi vymenujete na obchodnom stretnutí či v katalógu všetky tzv. „produktové“ informácie. Zamysleli ste sa za uplynulý rok, ako komunikujete smerom na partnerov a klientov?

Ukážme si to na ľahko predstaviteľnom príklade výrobcov mobilných telefónov. Absolútna väčšina reklám je plná technických informácií - rýchlosť procesora, veľkosť operačnej pamäte, počet megapixelov vo fotoaparáte, zoznam všetkých podporovaných typov Wi-Fi a mobilných sietí, hmotnosť, zoznam skratiek podporovaných hudobných formátov a množstvo ďalších technických informácií.

A na druhej strane príde značka Apple napr. so svojou ocenenou vianočnou reklamou (viď ilustračné video YouTube hore), v ktorej nenájdete ani jedinú zmienku o parametroch iPhonu, no spolu s postavami si prežijete emotívne silný vianočný príbeh, ktorý vo vás zanechá dojem a pamäťovú stopu.

 

Ako na marketing emotívneho zážitku? Dajte klientom príbeh.

Áno, je to naozaj také (na prvý pohľad) jednoduché.

Povedzte svojim zákazníkom príbeh vášho podnikania, dôvody, ktoré vás viedli a inšpirovali k vytvoreniu vlastnej spoločnosti a vlastnej značky.

Predstave ľuďom vaše hodnoty a princípy, s ktorými predstupujete pred zákazníkov - či už je to absolútna výrobná kvalita každej jednej súčiastky, alebo investície do najmodernejších technológií, kontinuálny rozvoj profesionality vašich zamestnancov, individuálny prístup ku každej požiadavke klienta, či podpora charitatívnych projektov a ekologické zmýšľanie.  

Hovorte klientom aj o príbehoch vašich zamestnancov - aspoň cez ich osobné fotografie na web stránke a slová o tom, prečo sa rozhodli pracovať práve pre vás a čomu veria oni pri svojej práci.

Nezabudnite ani na príbehy vašich súčasných klientov - cez referenčné logá, osobné odporúčania na web stránke alebo vašom LinkedIN profile.

A najmä hovorte potenciálnym klientom o ich možných budúcich úspešných príbehov, pokiaľ sa rozhodnú pre spoluprácu a využitie vašej ponuky. Predstavte im skutočnú pridanú hodnotu vašich produktov a služieb, ukážte im „zákulisie“ výroby a náročnosť jednotlivých procesov, ktoré slúžia jedinému cieľu - spraviť vášho budúceho zákazníka spokojným vďaka naplneniu jeho obchodných potrieb a dosiahnutia želaného úspechu.

 

Ako sa vyhnúť chybám?

Investujte 18 minút vášho času a pozrite si jedno z najinšpiratívnejších marketingových a obchodných videá za posledné roky, záznam z prednášky Simona Sineka na konferencii TED, ktorá má viac ako 20 miliónov videní a na ktorej predstavil unikátny model „Golden Circle“ - Zlatý kruh.

A následne do detailu aplikujte schému „WHY - HOW - WHAT“ do vašej marketingovej komunikácie, obchodnej stratégie a každodenných zákazníckych rozhovorov s existujúcimi či potenciálnymi klientmi.

 

Oliver JakubíkOliver Jakubík

Business & HR Consultant

FLOWY • An Inspirarion Company

www.flowy.biz, ilustračné video: YouTube.com

Mgr. Oliver Jakubík
Oliver Jakubík pomáha od roku 2008 firmám a manažérom dosahovať ciele a rozvíjať svoje zručnosti v oblasti predaja, komunikácie, leadershipu a osobnej produktivity. Reálne skúsenosti z manažérskej a obchodnej praxe kombinuje s aktuálnymi poznatkami psychológie a medzinárodným know-how. Je fanúšikom jazzovej hudby, značky Apple, energetických nápojov a inovatívnych prístupov.
Prieskum

Top ponuky