Spoločnosť DSV x Schenker prevzala v Modre nový elektrický nákladný automobil Mercedes-Benz eActros 600 L 6x2. Vozidlo s dojazdom viac než 500 kilometrov bude nasadené do mestskej a regionálnej logistiky a posilní flotilu spoločnosti pri znižovaní emisií a podpore udržateľnej prepravy.
Mercedes-Benz eActros 600 L 6x2 je vybavený lítium-železo-fosfátovými batériami s využiteľnou kapacitou 600 kWh a dosahuje výkon až 600 kW. Nabíjať sa dá výkonom 400 kW, pričom z 20 % na 80 % sa nabije približne za hodinu. Model je vybavený vymeniteľnou nadstavbou na prevoz BDF kontajnerov, ktoré sa v logistike používajú ako štandardizované boxy pre rýchle nakladanie a vykladanie tovaru. Vďaka tichému chodu a nulovým emisiám počas jazdy je ideálny najmä do mestského prostredia.
„DSV x Schenker patrí medzi spoločnosti, ktoré sa dekarbonizácii svojej prevádzky zodpovedne venujú. Sme radi, že sme mohli byť súčasťou intenzívneho testovania našich vozidiel a že sme v celoeurópskom tendri uspeli s našim vozidlom eActros 600, ktorý sa v konkurencii iných výrobcov určite nestratí. Veľmi nás teší aj to, že jedno z týchto vozidiel bude jazdiť pre slovenskú pobočku spoločnosti a verím, že to nezostane len pri tomto jednom vozidle,“ hovorí Ibrahim Demir, konateľ spoločnosti Daimler Truck & Bus Slovakia.
Foto: DB Schenker
Plne elektrický eActros prináša vodičom vyšší komfort a bezpečnosť aj vďaka novej elektrickej náprave s dvoma elektromotormi a jednopedálovému ovládaniu. Vozidlo spomaľuje uvoľnením akcelerátora, pričom sa aktivuje rekuperácia a brzdy sa využívajú len minimálne.
Kým v Európe je v prevádzke už viac ako 1 500 vozidiel eActros, ktoré najazdili státisíce kilometrov v bežnej prevádzke, na Slovensku jazdia v súčasnosti štyri vozidlá eActros 600, ktoré spolu najazdili 50 000 kilometrov a ušetrili približne 40 ton emisií CO2.
„Rozširovanie flotily o plne elektrické nákladné vozidlá je pre nás dôležitým krokom na ceste k udržateľnejšej logistike. Nový eActros 600 perfektne napĺňa naše požiadavky nosnosti a hlavne dojazdu. Elektrické vozidlá predstavujú významný prínos nielen z hľadiska ekologickej stopy, ale aj z pohľadu prevádzkovej efektivity. Ich nasadením sa znižuje záťaž na životné prostredie, zlepšuje kvalita ovzdušia a zároveň sa znižuje hluková záťaž v mestských aj prímestských oblastiach. Zároveň tým potvrdzujeme náš záväzok investovať do moderných technológií, ktoré sú prínosom pre našich zákazníkov aj pre životné prostredie,“ uvádza Bohumil Prudič, manažér prepravnej a rozvozovej siete pre Českú republiku a Slovensko DSV x Schenker.
DSV x Schenker a udržateľná logistika
DSV x Schenker na Slovensku aj v Česku postupne rozširuje flotilu elektrických vozidiel. Popri vozidlách značiek Volvo a Renault pribudol teraz aj Mercedes-Benz. Spoločnosť zároveň skúma využívanie alternatívnych palív (HVO100, CNG, LNG) a v centrách miest nasadzuje bezemisnú logistiku zabezpečenú e-cargo bicyklami. Rozvoj elektrickej nákladnej dopravy pritom podporí aj budovaná sieť ultrarýchlych nabíjacích staníc v SR a ČR, ktorá má do najbližších rokov priniesť viac ako 200 nabíjacích bodov aj pre ťažké úžitkové vozidlá.
DSV x Schenker spojili sily
DSV je pôvodne dánsky poskytovateľ prepravných a logistických služieb, ktorý zabezpečuje riešenia pre celosvetovú nákladnú dopravu (leteckú, námornú, cestnú aj železničnú). Spoločnosť bola založená v roku 1976 desiatimi nezávislými dánskymi dopravcami a neustále expanduje. V roku 2025 sa stala súčasťou spoločnosti DSV aj spoločnosť Schenker. Spojením spoločností DSV a Schenker vzniká jeden z najväčších poskytovateľov logistických a prepravných služieb na globálnej úrovni s takmer 160 000 zamestnancami v 90 krajinách sveta. DSV x Schenker je poskytovateľom služieb v pozemnej, leteckej a námornej preprave a ponúka komplexné riešenia pre logistiku a riadenie globálneho dodávateľského reťazca. Prepojením spoločností vzniká jedinečná flexibilná platforma pre dlhodobý rast zákazníkov oboch spoločností. Kľúčové čísla po integrácii: 2,4 milióna ton zásielok prepravených letecky, 4,5 milióna TEU (Twenty-foot Equivalent Unit – teda ekvivalent jedného 20-stopového kontajnera) v námornej preprave, viac ako 50 000 nákladných vozidiel na cestách a viac ako 17 miliónov m2 skladovacej plochy.
Zdroj: DB Schenker