Ideálna kancelária? Kritériá a ciele

09.02.2018

Ak by ste si mali vybrať nové sídlo vašej firmy, aké by mali byť nové kancelárske priestory? Priestranné, moderne vybavené? Alebo hrá hlavnú úlohu dobrá dostupnosť či skôr cena nájmu? Nároky na pracovné prostredie v office centrách, kde trávi veľká časť našej populácie 8 a viac hodín denne, sa rôznia. Zhoda však panuje v tom, že by sme sa do práce mali vedieť ľahko dostať a pracovný čas tráviť v pohodlnom a zdravom prostredí.

Aké sú skúsenosti slovenského developera s výstavbou a navrhovaním kancelárskych budov pre budúcich klientov, hovorí Michal Hoško zo spoločnosti CORWIN. Ich bratislavský projekt BLUMENTAL OFFICES je už v prvej fáze 100% obsadený a plnú obsadenosť druhej fázy očakávajú do jesene tohto roku. 

Pribúdajú osvietení zákazníci (a developeri)

Najdôležitejším kritériom je spokojnosť zákazníka. Na tej začínajú pracovať už pri návrhu budov, s prihliadaním na budúcich klientov, ale aj na ekologické aspekty, trvalú udržateľnosť a „zelené“ certifikácie. Vnútorná dispozícia alebo hĺbka traktu budovy je navrhovaná s ohľadom na pracovné miesta a ich insuláciu a systémy vetrania, chladenia a kúrenia sa rovnako posúvajú smerom k vyššiemu komfortu užívateľa.

Aj dnes sa developeri stretávajú s potenciálnymi nájomcami, ktorých najviac zaujíma výška nájmu, čoraz viac však začínajú prevládať nájomcovia s vysokou mierou spoločenskej zodpovednosti, ktorí kladú dôraz aj na ekologický dopad budovy a mnohí aj na architektúru a celkový koncept.

Dôraz na spoluprácu a komunikáciu

Zo základných požiadaviek zohráva veľkú úlohu lokalita, hneď za ňou je rozhodujúca dispozícia podlažia, ktorá má podstatný vplyv na finálnu dispozíciu priestorov klienta. Nasledujú použité technológie. „Pomerne často sa stretávam s otázkou následnej prevádzky a správy budovy z pohľadu nákladovosti, ale najmä rozsahu a kvality poskytovaných služieb,“ hovorí Hoško.

Sídlo firmy a kvalita priestorov je dôležitý nástroj pre HR manažérov na prilákanie zamestnancov do firiem. Toto sa odráža významnou mierou aj v návrhoch vnútornej dispozície a rozmanitosti funkčného využitia kancelárií. Podľa Hoška sú kancelárie viac kreatívne, s dôrazom na podporu spolupráce a komunikácie vo vnútri firmy.  práve cez vhodne navrhnutý a funkčný priestor. 

Lokalita ako benefit pre zamestnancov

Jednoznačná odpoveď na to, ktoré z kritérií pre dobrý office sú najdôležitejšie, neexistuje. Zrejme by to nebolo ani správne. „Z praxe vidíme, že všetky kritériá sú dôležité, no ich poradie je veľmi individuálne pre každého nájomcu,“ hovorí Hoško. Dôležitým rozhodujúcim faktorom je druh a spôsob práce, ktorú spoločnosť vykonáva. „Ak denne dochádzate za množstvom klientov, je pre vás poloha v centre významne dôležitá. Pre niektorých nájomcov je to aj otázka určitého statusu,“ vysvetľuje leasing manažér developerskej spoločnosti, ktorá práve dokončuje BLUMENTAL OFFICES. Zamestnávatelia začínajú brať ohľad na svojich zamestnancov aj čo sa týka lokality a s ňou súvisiacej dobrej dostupnosti. Veľmi častá je podľa Hoška otázka parkovania bicyklov. Preto je štandardom office - projektov pod značkou CORWIN miestnosť pre bicykle a k tomu patriaca vybavenosť vo forme šatne a spŕch. Bodkou v zozname kritérií dobrých pracovných priestorov je ponuka služieb v administratívnej budove a jej okolí. 

Blumental Corwin
BLUMENTAL OFFICES

Blumental Corwin

BLUMENTAL OFFICES

Blumental Offices

BLUMENTAL OFFICES

Blumental Offices

BLUMENTAL OFFICES

Blumental Offices

BLUMENTAL OFFICES

Einpark Offices

Einpark Offices

Zdroj: Corwin

PR text

Prieskum

Top ponuky