Práca z domu ani v kancelárii nevyhovuje

09.11.2017

Viac ako polovica zamestnancov (53%) strávi mimo kanceláriu, respektíve prácou na diaľku minimálne 2,5 dňa v týždni. Deje sa tak na rokovaniach, prezentáciách, obchodných cestách alebo na workshopoch s kolegami či spolupracovníkmi. Údaje, ktoré vyplývajú z tohtoročnej štúdie medzinárodného poskytovateľa servisovaných kancelárií Regus, dokumentujú rýchlu premenu pracovného prostredia. Stojí za ňou niekoľko faktorov. K najdôležitejším patrí penetrácia moderných komunikačných technológií, systém práce, ale aj zvyšujúci sa podiel čiastočných úväzkov, angažovanie freelancerov a všeobecne rastúci význam služieb, vrátane konzultantských profesií.

Regus

Ilustračné foto: Regus

Flexibilná práca už zďaleka nie je len fenoménom tradičných vyspelých krajín. Celosvetový prieskum spoločnosti Regus preukázal, že najpočetnejšiu zástanca má v najrýchlejšie rastúcich ekonomikách, ako sú Čína, India alebo Mexiko. Pre všetky produktívne respondentmi je dôležitým argumentom flexibilita a čas, a to ako ten veľakrát zbytočne strávený dochádzaním, tak rovnováha medzi dobou strávenú v práci a s rodinou či osobným životom a zážitky.

Nezaostáva ani Česká republika: i vďaka strmo rastúcemu dopytu po zdieľaných kanceláriách či coworkingových centrách otvára v decembri Regus svoje deviate pražské centrum. V holešovickom Rosmarin Business Center ponúkne 1200 m2 plne vybavených kancelárií, zasadačky a coworking s kapacitou 150 pracovných miest.

Kým ešte pred dvoma troma rokmi sme v Českej republike zaznamenávali boom práce z domu, podľa spomínaného prieskumu spoločnosti Regus s názvom "The workplace revolution" túto formu preferuje zhruba tretina ľudí. Dôvodov, prečo od nej ustupujú pracovníci aj zamestnávatelia, je celý rad. Patrí k nim nesústredenosť, nedostatočná konektivita, ruchy a zvuky domácnosti, neschopnosť odlíšiť pracovné a súkromnú časť dňa či rodina vyžadujúce pozornosť.

Vplyv majú aj nové informačné a komunikačné technológie, vďaka ktorým je možné koordinovať tím aj komunikovať s kolegami na diaľku. Ide napríklad o aplikácie tzv. Instant messagingu a VoIP, ako sú Skype, WhatsApp alebo Messenger. Spolu s úložiskami typu Dropbox a Google Drive pre zdieľanie dokumentov sa stupňujú požiadavky na stabilné a rýchle pripojenie. A práve v tom tkvie úskalia práce z domu.

"Konektivita sa stala najdôležitejším pilierom, aj preto tohtoročný prieskum ukázal odklon od home office aj práce v dočasnom prostredí ako sú napríklad kaviarne. Práve technologické vybavenie a pripojenie je vedľa vybavené kuchynky či služieb recepcie hlavnou devízou v zdieľaných a servisovaných kanceláriách v centrách Regus," hovorí Karel Pelán, country manager globálnej spoločnosti Regus pre Českú republiku a Slovensko.

Flexibilný systém práce zaujíma čoraz častejšie aj zamestnávateľov a manažérov riadiacich lokálne i globálne pôsobiace firmy. 83% z nich podľa prieskumu spoločností SAP a Oxford Economics počíta s ďaleko väčším angažmán freelancer, nezávislých konzultantov a odborníkov, rovnako ako s rozšírením rôznych foriem časovo obmedzených pracovných úväzkov. A to priamo ovplyvňuje aj organizáciu práce, rovnako ako premenu pracovného prostredia. Množstvo spoločností plánuje priestory zmenšovať či rozširovať podľa aktuálnych potrieb operatívne, bez vysokých fixných nákladov na kancelárska miesta.

V nových priestoroch Regus v Rosmarin Business Center v pražských Holešoviciach, ktoré majú dlhodobo povesť jednej z najprogresívnejších a najviac kreatívnych štvrtí českej metropoly, vznikajú s ohľadom na flexibilitu zamestnancov privátne kancelárie, rokovacie miestnosti i coworkingové priestory s dôrazom na kvalitu a bezpečnosť pripojenia. Flexibilné kancelárske priestory ponúkajú aj ďalšie benefity: redukciu nákladov spojenú s dlhodobými prenájmami aj zvýšenie atraktivity práce pre zamestnancov, ktorí vyžadujú väčšiu časovú voľnosť. Teda aj byť bližšie domovu, rodine, klientom a možnosť lepšej organizácie práce.

Zdroj a foto: Regus

Prieskum

Top ponuky