Ako si zariadiť kanceláriu?

13.02.2012

Zariaďovanie kancelárie je proces, ktorý v podstatnej miere ovplyvní aj fungovanie firmy. V kancelárii totiž väčšina z nás trávi podstatnú časť dňa, a to, ako vyzerá a ako sa v nej cítime, má vplyv aj na náš pracovný výkon. Vzhľad kancelárie taktiež veľa vypovedá o samotnej spoločnosti a na základe nej si zákazník vytvára aj prvý dojem.

V prvom rade si je pri zariaďovaní kancelárie potrebné uvedomiť, o akú firmu ide. Inak bude vyzerať kancelárie mladej softvérovej spoločnosti a inak priestor etablovanej právnickej firmy. Ďalším dôležitým faktorom je dispozícia kancelárskeho priestoru. Zariadenie totiž treba prispôsobiť veľkosti, tvaru a účelu miestnosti, ako aj počtu ľudí, ktorí v nej budú pracovať.

Nesmieme taktiež zabúdať na dostatočné zdroje svetla a správnu pozíciu stolov a okien. Pri ich orientácii sa riadime predovšetkým tým, odkiaľ prichádza prirodzené svetlo. Nábytok umiestnime tak, aby zostali zachované prirodzené komunikačné, pracovné a konferenčné zóny.

Nábytok v kancelárii by mal byť predovšetkým funkčný, z kvalitných materiálov a samozrejme svojim výzorom by mal ladiť s celkovým vzhľadom interiéru, napr. veľkoformátovou dlažbou. Iný stôl potrebujú zamestnanci v architektonickej firme a iné nároky bude mať prekladateľská agentúra.

Základom kancelárskeho nábytku je predovšetkým stôl a stolička, na ktorých trávime najviac času a je preto dôležité venovať ich výberu dostatok pozornosti. Pri stole je dôležitá predovšetkým veľkosť pracovnej dosky, ktorá by mala byť dostatočne priestranná, aby sa na nej okrem klávesnice a monitora zmestilo aj ďalšie príslušenstvo.

Stôl by mal byť zároveň nastaviteľný a chýbať by na ňom nemali otvory na počítačové káble. Vhodným riešením je zaobstarať si k stolu aj kontajner s kolieskami. Alternatívnu sú pracovné stoly, ku ktorým je možné pripojiť ďalšie prídavné plochy.

Pri výbere kancelárskeho kresla je najdôležitejším faktorom kvalita, no zabúdať netreba ani na dizajn. Pri dnešnom širokom výbere je však pomerne jednoduché tieto dve požiadavky skĺbiť. Ak sa chcete vyhnúť zdravotným problémom, siahnite po moderných kreslách, ktoré majú nastaviteľnú výšku operadiel, sedáka ako aj opierky chrbta a hlavy.

Stolička by mala byť na kolieskach, čím zabránite nezdravému vytáčaniu trupu. Dôležité je aj vhodné čalúnenie, ktoré zabezpečí správne rozloženie tlaku a primeranú teplotu a vlhkosť. Zároveň by mal byť poťah kresla ľahko umývateľný a mal by zniesť každodenné intenzívne používanie.

Na záver netreba zabúdať aj na rôzne drobnosti, ktoré Vám pobyt v kancelárii spríjemnia a zútulnia. Pre mnohých je totiž kancelárie tým povestným „druhým domovom“. Často sú to totiž maličkosti, ktoré rozhodujú o tom, ako sa nakoniec v priestore cítime.

Autor: Lukáš Kvašňák

Juraj Púchlo, Kancelarie.sk
Komerčné nehnuteľnosti na jednom mieste
Prieskum

Top ponuky