Čo očakávajú Mileniáli a Generácia Z od firiem?

28.08.2018

Miléniová generácia a generácia Z očakávajú od firiem zintenzívnenie snahy o pozitívny vplyv na okolitý svet. Najmladšie generácie zamestnancov zaujali skeptický postoj k nedostačujúcej motivácii a etike firiem. Tieto zistenia odhalila siedma výročná správa spoločnosti Deloitte o miléniovej generácii (Deloitte’s seventh annual Millennial Survey).

Predchádzajúce dva prieskumy naznačili, že mladé generácie majú pozitívny postoj k motivácii a etike podnikov. V roku 2018 však došlo k dramatickému obratu, keď názory na podniky dosiahli najhoršiu úroveň za posledné štyri roky. Dnes si len menej než polovica miléniovej generácie myslí, že podniky sa správajú eticky (48 % oproti 65 % v roku 2017), a že sú odhodlané pomáhať pri zlepšovaní spoločnosti (47 % oproti 62 %). Na otázku, na čo sa zameriava spoločnosť, v ktorej pracujú, odpovedali: dosahovanie ziskov, podporovanie efektivity a výroba či predaj tovarov a služieb. 

Millennial

Ilustračné foto: Pixabay.com

„Príslušníci miléniovej generácie a generácie Z sa výraznejšie orientujú na širšiu úlohu podnikov v spoločnosti a sú presvedčení, že ich úspech by sa mal merať aj inak, než len finančnými ukazovateľmi. Sú presvedčení, že prioritami podnikov by mala byť tvorba miest, inovácie, zlepšovanie súkromného a pracovného života zamestnancov a pozitívny prínos pre spoločnosť a životné prostredie,“ vysvetlil Marián Hudák, vedúci partner spoločnosti Deloitte.

Priestor pre biznis lídrov

Hoci sa názor týchto generácií na podniky výrazne zhoršil, ich dôvera v politických lídrov je ešte menšia. Len 19 % respondentov odpovedalo, že politici majú pozitívny vplyv v porovnaní s 71 %, ktorí si myslia, že politici majú negatívny vplyv. Nahradiť by ich preto mohli biznis lídri, ktorí podľa 44 % respondentov ešte majú pozitívny vplyv. Mladí tak stále trochu veria v schopnosť firiem pozitívne meniť spoločnosť. Tri štvrtiny opýtaných si myslí, že nadnárodné spoločnosti majú potenciál pomôcť vyriešiť ekonomické, environmentálne a sociálne výzvy spoločnosti, a preto je ich povinnosťou zapojiť sa do zlepšovania spoločnosti.

„Výsledky tohtoročného prieskumu dokazujú, že rapídne sociálne, technologické a geopolitické zmeny v poslednom roku ovplyvnili názor miléniovej generácie a generácie Z na správanie podnikov a mali by byť signálom pre lídrov z rôznych oblastí. Podniky musia nájsť spôsoby, ako môžu pozitívne ovplyvniť okolie, v ktorom pôsobia a zamerať sa na otázky ako diverzita, inklúzia a flexibilita, ak si chcú získať dôveru a vernosť pracovníkov miléniovej generácie a generácie Z,“ uzavrel Hudák.

Zdroj: Deloitte

Podobné články

  1. Deloitte: Generatívna AI nás zásadne zmení
  2. Deloitte: Generatívna AI nás zásadne zmení
  3. Slovenská technologická firma je jedným z víťazov Fast 50
  4. Slovenská technologická firma je jedným z víťazov Fast 50
  5. Zvyšujúca sa miera digitalizácie v daňovej oblasti predstavuje novú výzvu
  6. Zvyšujúca sa miera digitalizácie v daňovej oblasti predstavuje novú výzvu
  7. 6 slovenských firiem sa zaradilo medzi najlepšie riadené spoločnosti na svete
  8. 6 slovenských firiem sa zaradilo medzi najlepšie riadené spoločnosti na svete
  9. Mileniálov a Gen Z najviac trápia finančné problémy a zmena klímy
  10. Mileniálov a Gen Z najviac trápia finančné problémy a zmena klímy
  11. Deloitte: V SR pôsobí vo vedení najväčších spoločností až 25 % žien
  12. Deloitte: V SR pôsobí vo vedení najväčších spoločností až 25 % žien
  13. Deloitte: Strategické ciele centier zdieľaných služieb sa menia
  14. Deloitte: Strategické ciele centier zdieľaných služieb sa menia
  15. Deloitte: Budúcnosť práce je hybridná
  16. Deloitte: Budúcnosť práce je hybridná
  17. Podnikateľské prostredie je nepredvídateľné, pomaly sa však stabilizuje
  18. Podnikateľské prostredie je nepredvídateľné, pomaly sa však stabilizuje
  19. Prieskum Deloitte: Automatizácia inteligentne
  20. Prieskum Deloitte: Automatizácia inteligentne
  21. Deloitte: Trendy v oblasti ľudských zdrojov
  22. Deloitte: Trendy v oblasti ľudských zdrojov
  23. Mileniáli a príslušníci generácie
  24. Deloitte: Mileniáli a Gen Z sú voči budúcnosti skeptickí
  25. Pochopenie motivačných spúšťačov Gen Z
  26. Pochopenie vlastností a motivačných
  27. Kľúčom k efektívnej mestskej preprave
  28. Deloitte City Mobility Index: Mestská preprava
  29. Zavedením opatrení GDPR
  30. Deloitte: Zavedením GDPR povinnosti nekončia
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky