5 nových trendov v sektore kancelárií

31.10.2017

Aké budú kancelárie blízkej budúcnosti? Ktoré zásadné trendy ich zmenia alebo posunú na inú úroveň?

1. Kancelárie budú inteligentnejšie

Inteligentné kancelárie nie sú už viac obmedzené len na nové budovy. Dokonca aj budovy z tehál a nosníkov sa zlepšujú vďaka použitiu aplikácií od startupov a technologických spoločností. Rezervácia zasadačiek je jedným z prvých aspektov inteligentnej kancelárie, ktorý vidíme implementovaný v kanceláriách všetkých veľkostí.

Tieto typy priestorových manažérskych nástrojov tiež nastavujú kanceláriu na ovládanie úplne všetkého – od osvetlenia až po pozvánky v kalendári. Technológie a nábytok sa tiež spájajú s cieľom pomôcť podporiť mobilitu na pracovisku. Od bezdrôtového nabíjania na všetkých dostupných miestach až po možnosť pripojiť sa na bezdrôtovú sieť cez akúkoľvek obrazovku v kancelárii spoločnosti Deloitte, sa pracovisko stáva modernejším, aby sa prispôsobilo reálnemu pracovnému výkonu zamestnancov.

2. Kancelársky wellness je budúcnosť

Či už je to certifikát WELL alebo nová certifikácia CDC Fitwel, alebo len lepšia ergonómia a spôsob vstupu prirodzeného svetla, wellness naše pracoviská radikálne mení. Stavebný štandard WELL už bol otestovaný a certifikačná organizácia vytvorila partnerstvá s medzinárodnými spoločnosťami. Na Slovensku sa o tento certifikát usiluje napríklad HB Reavis v projekte Twin City Tower.

Materská spoločnosť napríklad Delos vytvorila globálne partnerstvá s firmou HOK a s realitnou a poradenskou spoločnosťou CBRE. CBRE je momentálne v procese zavedenia certifikovaných priestorov WELL do všetkých severoamerických pobočiek. Spoločnosť Fitwel, ktorá založená v roku 2017 už oznámila partnerstvo s firmou Perkins a Will, ktorá získa certifikáciu pre všetky pobočky v USA. Akreditácie WELL sú vám k dispozícii a viac o tom, čo predstavuje štandard v komerčných interiéroch sa dozviete v tomto článku.

Akustika

Ilustračné foto: figure3, Steve Tsai Photography

3. Akustika a súkromie nebudú len spomienkou 

Spolu so zvýšenou popularitou otvorených kancelárií v priebehu tohto desaťročia – sa kancelárie pomaly vrátia naspäť k základom kancelárskej produktivity, ktoré poskytujú kóje (cubicles). To neznamená, že otvorené (open space) kancelárie zaniknú. Znamená to, že nemôžeme prehliadať základné princípy produktivity v kancelárii. Obnovenie súkromia a akustiky na pracovisku sa prejavuje mnohými spôsobmi. Od schopnosti poskytnúť pracovníkom voľbu, ktorá zodpovedá ich pracovným preferenciám po prijatie myšlienky o rôznych pracovných úlohách vykonávaných v priradených pracovných priestoroch.

4. Manažment zmien sa stane nevyhnutnosťou

Organizácie postupne zisťujú, že zavedenie postupných zmien v pracovnom štýle zamestnancov musí riešiť manažment. Zahŕňa vedenie zamestnancov procesom zmien na pracovisku, zmien, ktoré ich ovplyvňujú a taktiež ich aktívnu spoluprácu pri zapojení sa do týchto zmien. Získanie spätnej väzby a schopnosť ukázať zamestnancom výhody meniaceho sa pracoviska má obrovské výhody. Ako sme o tom hovorili, jedným z kľúčových pravidiel je včasné a časté zapojenie zamestnancov.

5. Pracovný priestor ako konkurenčná výhoda

Problémy vo firmách si teraz vyžadujú multidisciplinárne tímy na riešenie zložitých problémov v globálnom kontexte. Zároveň organizácie hľadajú a bojujú za lídrov ďalšej generácie. K tomu dochádza vtedy, keď sa stav zamestnancov v oblasti nehnuteľností znižuje a systémy ako zavedenie nestabilného zasadacieho poriadku medzi zamestnancami sa stávajú bežnými. Poskytujú dokonalú príležitosť na rozmiestnenie rôznych pracovísk počas zavedenia zmien v spoločnosti.

Odovzdáva tiež silné posolstvo z vedenia a robia sa zmeny ako napr. eliminovanie vlastných kancelárskych priestorov kvôli zmenám, z ktorých môže mať každý vo firme prospech. Nedeje sa to len v technických alebo PR firmách, všetci od právnikov po banky prijímajú tieto zmeny a hľadajú spôsoby, ako využiť pracovisko pre svoje výhody – či už prostredníctvom presadenia firemnej značky alebo podpory firemnej kultúry.

autor: redakcia, Foto: figure3, Steve Tsai Photography, Zdroj: Chargespot.com

Podobné články

  1. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2025
  2. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2025
  3. Analýza CBRE: Záujem o bratislavské kancelárie neutícha
  4. Analýza CBRE: Záujem o bratislavské kancelárie neutícha
  5. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2025
  6. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2025
  7. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2024
  8. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2024
  9. CBRE: V Bratislave tento rok pribudlo rekordne málo kancelárií
  10. CBRE: V Bratislave tento rok pribudlo rekordne málo kancelárií
  11. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  12. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  13. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  14. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  15. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  16. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  17. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  18. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  19. Pražský kancelářský trh zaznamenal nárůst stavební aktivity
  20. Pražský kancelársky trh zaznamenal nárast stavebnej aktivity
  21. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  22. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  23. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  24. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  25. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel
  26. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel Slovensko
  27. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2022
  28. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2023
  29. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  30. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky