Ako udržiavať tímového ducha aj pri práci na diaľku

08.06.2020

Za ostatných 15 rokov vzrástol počet pracujúcich z domu o 173 %. To je o 11 % rýchlejšie ako zvyšok pracovného trhu, teda tých zamestnancov, ktorí dochádzajú do práce. Teraz, keď pandémia zvýšila potrebu pracovať z domu, v blízkej budúcnosti sa môžu uvedené percentá ešte viac zmeniť. Je možné, že sa vytvorí väčší priestor pre rovnováhu medzi prácou a osobným životom.  

Práca na diaľku tiež otvorila možnosti pracovať aj ľuďom, ktorí mali v minulosti obmedzené príležitosti na trhu práce, ako napríklad rodičia s malými deťmi alebo ľudia so zdravotným postihnutím. Ukázalo sa, že možnosť pracovať z domu zvyšuje spokojnosť aj na pracovisku a znižuje riziko vyhorenia. Niet divu, že stále viac zamestnávateľov umožňovalo a dokonca povzbudzovalo zamestnancov pracovať na diaľku ešte predtým, ako sa objavila pandémia COVID-19.

Napriek všetkým výhodám predstavuje nárast počtu zamestnancov pracujúcich z domu alebo na diaľku pre zamestnávateľov veľmi vážne problémy. Jedným z najväčších z nich je komplikované udržiavanie tímového ducha, komunity a spolupatričnosti.

Tím

Zdroj: Pixabay.com

Prepojený a zladený tím je efektívny tím. Ako to dosiahnuť v prípade, ak vaši zamestnanci nechodia do kancelárie? Ako posilníte lojalitu spoločnosti? Ako motivujete a ako udržiavate pocit, že sú pre tím a firmu dôležití? Uvádzame niekoľko nápadov, ktoré vám pomôžu vybudovať prepojený a efektívny tím, ktorý pozostáva z pracujúcich na diaľku.

1. Používajte komunikačné platformy rozumne

V záujme toho, aby boli zamestnanci sústredení a motivovaní, je dôležité im neustále pripomínať, že sú súčasťou dvoch tímov - ich oddelenia a spoločnosti ako takej. Jedným zo skvelých spôsobov, ako sprostredkovať pocit, že je ich práca cenná, je dať jednotlivým zamestnancom alebo tímom verejné celofiremné pochvaly za dosiahnutie konkrétnych úspechov. To bude jednotlivcom a tímom pripomínať, že ich práca prispieva k celkovému poslaniu spoločnosti a že sa každý podieľa na úspechoch / neúspechoch spoločnosti.

Je tiež dôležité mať individuálne komunikačné kanály pre každý tím vo vašej kancelárii, bez ohľadu na to, či sú veľké alebo malé. Služby ako Slack, Hipchat, Trillion a Zoom vám umožňujú vytvárať viac okamžitých komunikačných platforiem (od zasielania správ až po videohovory) vo vašej spoločnosti. Napríklad by ste mohli mať separátne kanály pre marketing, IT a financie. Ak existujú vedľajšie projekty s členmi z rôznych skupín, môžete im tiež vytvoriť priestor. Tento systém zabezpečí komunikáciu vašej skupiny a uľahčí nájdenie odpovedí na prípadné otázky.

Pokiaľ ide o to, aby zamestnanci cítili, že sú súčasťou vízie spoločnosti, nejaké chatovacie programy to nezabezpečia. Komunikácia so všetkými zamestnancami prostredníctvom jedného veľkého chatu alebo videochatu môže byť hektická a mätúca. Navyše zamestnanci budú ignorovať správy, ktoré sa ich netýkajú, čo by mohlo viesť k ignorovaniu úplne všetkých správ.

Založte komunikačný kanál celej spoločnosti pre informácie, ktoré sú nanajvýš dôležité, aby nedošlo k ich nadmernému presýteniu. Namiesto toho skúste pravidelnú týždennú videokonferenciu, na ktorej majú všetky tímy možnosť zdieľať úspechy, projekty a v prípade potreby klásť otázky.

2. Urobte si čas na zábavu

Keď tím pracuje na diaľku, môže byť ľahké zvyknúť si iba oznamovať potrebné informácie pre daný projekt alebo stretnutie. Ak k tomu dôjde, vy aj vaši zamestnanci môžete prísť o každodennú rutinu a sociálnu skúsenosť s prácou v kancelárii.

Socializácia je dôležitá nielen pre budovanie tímov, ale aj pre kvalitu života každého jednotlivého zamestnanca. Zdieľanie hudby medzi sebou, rozprávanie o filme, ktorý ste práve videli, alebo dokonca niečo také jednoduché, ako sa zasmiať najnovšiemu videoklipu so psíkmi, môže byť počas aktívneho dňa úžasným nástrojom na zmiernenie stresu. Ak máte online komunikačné kanály pre príslušné tímy alebo témy, vytvorte jeden pre „zábavu“ alebo „náhodný“, do ktorého sa zamestnanci môžu prihlásiť, keď potrebujú prestávku, alebo len tak chatovať.

3. Začnite plánovať špeciálnu skupinovú udalosť do budúcnosti

Vytvorenie priestoru pre zábavu a sociálnu interakciu online pomáhať budovaniu tímu len medzi ľuďmi, ktorí sa nestretli. Začnite už teraz plánovať, ako to bude vyzerať, keď budú môcť všetci spolu tráviť čas potom, keď sa uvoľnia pravidlá sociálnej dištancie a bude dostupná vakcína proti COVID-19.

Možno to nebude ľahké urobiť, pretože zatiaľ nemáme všetky informácie, ktoré potrebujeme na to, aby sa to stalo. Začať pracovať na pláne pre celú spoločnosť, ktorý sa môže uskutočniť až v budúcom roku, však nemôže nikomu ublížiť. Pre každého je to pocit, že sa plánuje niečo, na čo sa môže tešiť, keď hrozba pandémie pominie. Na konci dňa je vytvorenie jednoty, komunity a tímového ducha v kancelárii predovšetkým o spájaní ľudí prostredníctvom spoločných cieľov, zábavy a pozitívneho posilňovania.

Zdroj: Enterpreneur.com

Podobné články

  1. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel
  2. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel Slovensko
  3. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2023
  4. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2022
  5. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  6. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  7. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  8. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  9. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  10. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  11. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  12. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  13. Firmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  14. irmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  15. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
  16. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
  17. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 1.Q 2023
  18. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 1.Q 2023
  19. CBRE: Takmer 90 % firiem chce pracovať v energeticky úsporných budovách
  20. CBRE: Takmer 90 % firiem chce pracovať v energeticky úsporných budovách
  21. 108 AGENCY: O kancelárskom trhu rozhodujú ceny energií a náklady
  22. 108 AGENCY: O kancelárskom trhu rozhodujú ceny energií a náklady
  23. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. Q 2022
  24. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. Q 2022
  25. Colliers: Štruktúra spotreby energie v krajinách CEE-6
  26. Colliers: Štruktúra spotreby energie v krajinách CEE-6
  27. Koľko metrov štvorcových kancelárii skutočne potrebujete?
  28. Koľko metrov štvorcových kancelárii skutočne potrebujete?
  29. Analýza CBRE: Výška nájomného v kancelárskych budovách je zatiaľ stabilná
  30. Analýza CBRE: Výška nájomného v kancelárskych budovách je zatiaľ stabilná
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky