11 tipov do kancelárie na podporu tvorivosti

27.06.2016

Kevin Kuske, generálny manažér Turnstone, v článku vysvetľuje, aké najlepšie dizajnové prvky a aktivity pomôžu oživiť vašu kanceláriu a vniesť do nej živosť a kreativitu.  

1. Na dizajne záleží

Vybrali by ste si na dovolenku radšej hotel v žiarivých farbách alebo fádne šedé miestnosti? Odpoveď je jasná. Ale keď ide o kancelársky dizajn, mnohí majitelia malých firiem zabúdajú na základné jednoduché veci. Ako teda najšikovnejšie malé firmy používajú kancelársky dizajn na to, aby posilnili firemnú kultúru a tvorivosť? Výrobca nábytku Turnstone nedávno navštívil 49 malých firiem, aby to zistil. Kevin Kuske, generálny manažér Turnstone, vysvetľuje, aké najlepšie dizajnové prvky pomôžu vašej kancelárii.

Kancelarie dizajn

Foto: Turnstone

 

2. Dajte väzňom azyl

Ak dovolíte svojim zamestnancom, aby si do práce priniesli osobné veci, rodinné fotografie alebo dokonca svojho psa – nič vás to nestojí a prináša to obrovské výhody. Nielenže to okamžite rozžiari ošumelú kanceláriu, ale ak povzbudíte členov tímu, aby boli sami sebou aj v práci, začnú si budovať svoju komunitu. Ľudia sa správajú oveľa prirodzenejšie, čo je samozrejme výhodou pre vznik nových nápadov a kreativitu. Ak budujete dôveru vzťahoch a vytvoríte atmosféru pohody, ľudia budú mať väčšiu odvahu riskovať.

Kancelarie dizajn 2

Foto: Turnstone

 

3. Zahrajte sa na antropológa

Ako si vyberiete najlepšie prostredie pre váš tím? „Namiesto toho, aby ste sa ich to priamo spýtali, pozorujte ich správanie,“ navrhuje Kuske. Ak budete sledovať ich správanie zistíte, že nikto nesedí v rohu za stolom, ale pohovky sú vždy obsadené. Ak si zamestnanci želajú každý druhý deň pracovať radšej z domu, je to znamenie, že v kancelárii treba niečo zmeniť.

Kancelarie dizajn 2

Foto: Turnstone

 

4. Inšpirujte sa mestskými zónami

Každé dobré mesto alebo dobrá reštaurácia majú svoje priaznivé zóny. Ak budem chcieť ostatným niečo povedať, postavím sa pred kuchynskú linku, pretože je to miesto, kde stoja ľudia vždy, ak chcú všetkým niečo oznámiť. Ak potrebujem mať súkromie, prisuniem si k sebe dve pohovky. Nielenže to vytvorí lepší priestor, ale prispeje to aj k lepšej spolupráci, pretože ľudia majú možnosť voľby.“ Ak má svoje zóny veľké mesto, tak prečo nie kancelária?

Kancelarie dizajn 4

Foto: Turnstone

 

5. Označte si svoj priestor

Označte si svoj priestor použitím ikonických objektov. Zamestnanci Turnstone to videli dosiahnuť pomocou plyšového medvedíka a pretekárskeho  auta, ale môžete si vybrať čokoľvek, čo vás privedie do správnej nálady počas pracovného dňa. Môžete dokonca použiť aj svoje vlastné výrobky tak, ako to urobila softvérová spoločnosť Menlo z Michiganu.

 

6. Kancelársky šum je fajn

Predstavte si, že s vaším partnerom prídete do reštaurácie a ďalšia dvojica sa posadí hneď k vedľajšiemu stolu. Ako sa zmenia vaše hlasy? Začnete sa zhovárať tichšie, až kým sa reštaurácia nezaplní. Kancelárie fungujú rovnako. Ak máte v kancelárii dostatok osôb a energie, ľudia majú pocit, že môžu spolu v pohode komunikovať, lebo v pozadí vnímajú kancelársky šum, ktorý im dodáva pocit súkromia.

 

7. Zabudnite na pravidlo „jedna osoba = jeden pracovný stôl“

Myslíte si, že potrebujete stôl pre každého člena v tíme? Radšej si to rozmyslite. Kuske tvrdí, že mobilné technológie už dokázali, že toto tvrdenie je prežitok, čo je výborná správa pre malé firmy, ktoré majú menší finančný rozpočet  –  a tak im to umožní investovať viac do dizajnu. "Každá firma vo svojom rozpočte zvyčajne počíta s jedným pracovným stolom na osobu. Ale ak je náplňou vašej práce navštevovať mestá v okolí, koľko z týchto pracovných stoloch sa skutočne používa? Nie veľa," vraví. Podľa skúseností zamestnancov v Turnstone, často až 60 % pracovných stolov je vo firmách navyše.

 

8. Spoločenské hry

"Jedna z malých firiem, ktoré sme navštívili, robila pracovné pohovory pre nových kandidátov pri pinpongovom stole. Chceli dostať ľudí do situácie, v ktorej sa nebudú môcť spoliehať na svoj natrénovaný vycibrený rečový prejav," vraví Kuske. Viac rastlín ako aj viac prírodných materiálov a svetla sú ďalšie malé zmeny, ktoré prinášajú veľké výsledky.  Štúdie ukázali, že prirodzené svetlo má blahodarné zdravotné účinky a pomáha zvýšiť našu kreativitu. Sú vaše vyhliadky slnečné?

 

9. Kreatívni podľa seba

Dovoľte členom tímu, aby si sami vybrali hrnčeky na kávu a ozdoby na pracovný stôl, ako aj spôsob, ako ich vytvoriť. "Niektorí tvoria s pastelkami, iní s počítačom, niektorí zas vstanú a píšu na stenu. Ak pôjdete do konferenčnej miestnosti s bielymi tabuľami a hodinami, budú tam ľudia ktorí, ak nie sú prinútení, nebudú písať na tabuľu na stene. Buď sa im nepáči ich vlastné písmo, nie sú spokojní s tým, ako vyzerajú, alebo sa jednoducho neradi otáčajú chrbtom k svojmu obecenstvu. Ale ak položíte papier na stôl, hneď si začnú čmárať," tvrdí Kuske.

 

10. Neponáhľajte sa

Je náročné navrhnúť si dizajn vlastnej kancelárie počas prvých rokov podnikania často strávených v zdieľaných kanceláriách, pracovných priestoroch, alebo v kaviarňach. Ako spoznáte, že ste pripravení na svoju ​​vlastnú kanceláriu? "Základom je stabilita. Ako sa Vaša podnikateľská činnosť bude vyvíjať za rok, dva alebo tri?" pýta sa Kuske. "Nakoľkoje pre vás dôležité mať svoju ​​vlastnú firemnú kultúru a identitu? Väčšina podnikov sa dostala do bodu, keď byť súčasťou veľkej sociálnej siete už nie je dobré, pretože si potrebujú uchrániť svoju vlastnú identitu. A samozrejme diskrétnosť."

 

11. Sústreďte sa

Kancelársky šum je na spoluprácu ako stvorený, ale čo ak si niekto potrebuje na pár hodín pokojne sadnúť a sústrediť sa na svoju prácu? Kuske si myslí, že majitelia malých podnikov majú niekoľko možností, ako vyriešiť túto dilemu tak, aby bola pre obidve strany rovnako prospešná: "Musíš popremýšľať o tom, kde presne sa vo firme nachádza priestor, kam sa zvyčajne niekto uchýli na dve alebo tri hodiny, aby pracoval samostatne a každý vie, že ho nesmie vyrušovať. Alebo prijať skutočnosť, že ľudia budú chcieť ísť robiť niekam inam."

Zdroj: Inc.com

Podobné články

  1. Je home office efektívnejší ak práca v kancelárii?
  2. Je home office efektívnejší ako práca v kancelárii?
  3. COVID-19: Home office vs. práca v kancelárii
  4. COVID-19: Home office vs. práca v kancelárii
  5. Budúcnosť kancelárií: Dizajnové trendy kancelárie v roku 2020
  6. Budúcnosť kancelárií: Dizajnové trendy kancelárie v roku 2020
  7. 10 krokov k vytvoreniu minimalistickej kancelárie
  8. 10 krokov k vytvoreniu minimalistickej kancelárie
  9. 12 tipov ako vtipne a inteligentne napísať "Nevyrušovať"
  10. 12 tipov ako vtipne a inteligentne napísať "Nevyrušovať"
  11. Keď kaviareň supluje kanceláriu
  12. Keď kaviareň supluje kanceláriu
  13. Ako na feng shui v kancelárii?
  14. Ako na feng shui v kancelárii?
  15. Ako pracovať, ak máte v kancelárii toxických kolegov?
  16. Čo robiť, ak máte v kancelárii toxických kolegov?
  17. Nastal čas dovoliť zamestnancom pracovať odkiaľkoľvek?
  18. Nastal čas dovoliť zamestnancom pracovať odkiaľkoľvek?
  19. 10 tipov ako navrhnúť pracovisko tak, aby zapájalo talent
  20. 10 tipov ako navrhnúť pracovisko tak, aby zapájalo talent
  21. Ako navrhovať dizajn s vizuálnym pohodlím pomocou prírodného svetla
  22. Ako dosiahnuť vizuálny komfort pomocou denného svetla
  23. 7 znakov toxického prostredia v kancelárii
  24. 7 znakov toxického prostredia v kancelárii
  25. Dizajnujte kancelárie s ohľadom na človeka
  26. Dizajnujte kancelárie s ohľadom na človeka
  27. 5 tipov pre vašu peňaženku podľa životnému štýlu minimalistu
  28. 5 tipov pre vašu peňaženku podľa životnému štýlu minimalistu
  29. 6 rád, ako do kancelárie prilákať kvalitných ľudí
  30. 6 rád, ako do kancelárie prilákať kvalitných ľudí
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky